Revin cu un nou articol, şi deoarece dacă vrem să vorbim în public, trebuie să avem un conţinut demn de atenţia auditoriului, o să vă vorbesc puţin despre una din modalităţile de a vă dezvolta un conţinut bun: dezbaterile.
Dezbaterile academice sunt nişte discuţii organizate într-o structură prestabilită, în cadrul căreia două echipe (sau persoane) discută de pe poziţiile de afirmatori şi negatori asupra unei teme date.
Dezbaterile sunt foarte eficiente din mai multe puncte de vedere:
- te obligă să te documentezi despre subiecte care până în acel moment probabil ţi-au scăpat atenţiei
- te învaţă să îţi încadrezi discursul într-un timp limitat, fără să ai posibilitatea de a-l depăşi
- te educă să te obişnuieşti cu un feedback dur, dar corect şi necesar
- te învaţă să lucrezi eficient în echipă, atât pe partea de documentare cât şi de livrare a discursului
Mai nou, pentru că mediul online a luat o mare amploare, a luat naştere şi o nouă formă de dezbatere, şi anume dezbaterea online. Aceasta se desfăşoară tot după un regulament bine stabilit, doar cu anumite detalii schimbate: în loc de timp de vorbire, există o lungime maximă a discursului în cuvinte, de asemenea şi un orar în care ai voie să îţi postezi pe internet discursul. Totul se face online: membrii echipelor se înregistrează pe o pagină specială a site-ului care oferă găzduirea competiţiei, tot într-un spaţiu special destinat de pe site se postează discursurile şi feedbackul arbitrilor se oferă ca un comentariu pe pagina meciului (pentru că "o tură" de dezbateri se numeşte meci)
Prima iniţiativă de acest gen din România a fost proiectul Youspeak, http://www.youspeak.ro/ şi a început în octombrie 2009. A fost o ediţie reuşită, cu 3 moţiuni (subiecte de dezbatere) şi anume:
a) Pentru protecţia minorilor anumite siteuri de internet ar trebui cenzurate
b) Votul obligatoriu ar trebui introdus în România
c) Transferarea operaţiunilor de donare de sânge de la domeniul public la cel non-guvernamental este justificată.
Acest eveniment online a fost organizat de asociaţia ARDOR, despre care veţi citi mai multe în postarea următoare de pe blog.
Am participat şi eu la această competiţie, fiind coechipieră cu un bun prieten de-al meu de la facultatea de informatică (asta drept dovadă că nu trebuie să fii absolvent de profil umanist ca să te intereseze dezvoltarea personală) şi ne-am clasat pe locul 22 din 154 de echipe, ceea ce este un rezultat bun pentru nişte debutanţi într-ale dezbaterilor.
În 2010, a avut loc un alt proiect de dezbateri online, mai ambiţios, sub sloganul Closer 2 Oxford... dar asta în postarea următoare.
Până atunci vă las să vă gândiţi dacă aveţi curajul să dezbateţi online, unde fobiile vorbitului în public nu îşi pot face apariţia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu